Haber

Audi Sport GmbH 40. yılını kutluyor

Audi Sport GmbH, 40. yılını Nürburgring’de düzenlenen özel bir toplantıyla kutluyor

 

Audi’nin kırmızı eşkenar dörtgen ile yola çıkan modelleri performansı ve sportifliği temsil ediyor. Yaklaşık 40 yıl önce 1983 yılında quattro GmbH olarak kurulan ve şimdi Audi Sport GmbH olarak adlandırılan bu alt marka, o zamandan beri Audi’nin sportif ve özel imajını şekillendirmeye devam ediyor. Audi Sport GmbH doğum gününü de bu özelliğe uygun olarak kutluyor; 18-21 Mayıs hafta sonu Nürburgring, 24 Saat ile başlayacak etkinliklerle kutluyor.

 

1983 yılında temelleri atılan ve o günden bu yana markanın sportif ve özel imajına yön veren Audi Sport GmbH, 40. yılını özel etkinliklerle kutlamaya hazırlanıyor.

 

Sadece son on yılda 250 binden fazla araç üreten ve motor sporlarında 400’den fazla zafere imza atan Audi Sport GmbH, 300 metreyi aşan rakımı ve 73 virajlı 20.832 kilometrelik pistiyle 40. yılında, “Yeşil Cehennem” olarak da bilinen efsanevi Nürburgring. Nordschleife’de özel bir etkinlik düzenliyor.

 

Green Hell, AUDI AG’nin bir alt markası olan Audi Sport GmbH için hem yarış hem de seri üretim yüksek performanslı araçların geliştirilmesi üzerindeki etkisi nedeniyle özel bir yere sahiptir. Audi Sport, 2002’den beri 24 saat yarışının resmi ortağı ve yarış düzeneğinin resmi araç sağlayıcısıdır. Audi R8 LMS, 2009’dan beri Audi Sport müşteri yarışlarının en değerli etkinliklerinden biri olan Eifel maratonunda yarışıyor. Müşteri yarış bölümü, 2011’den beri quattro GmbH’nin bir parçası. Bugüne kadar altı genel ve üç GT3 sınıfı galibiyetiyle , Audi, GT3 döneminin “Yeşil Cehennem” dayanıklılık klasiğinin en başarılı üreticisidir. Bu nedenle Audi Sport GmbH’nin doğum günü kutlamalarına Nürburgring’de başlaması son derece normaldir.

 

Audi Sport Teams, bu yılki 24 saatlik yarışta dört Audi R8 LMS ile yarışacak. Bunlar, Audi’nin motor sporları tarihine de damgasını vuran retro tasarımlarla Audi Sport GmbH’nin 40. yıl dönümü için yarışacak. Doğum günü ruhuna uygun olarak, eski DTM şampiyonları Mike Rockenfeller, Timo Scheider ve Martin Tomczyk, 40 numaralı bina ile yarışacak. Audi Sport Team Scherer PHX’teki Audi R8 LMS, görsel olarak 1992 Audi V8 quattro DTM’ye dayanmaktadır.

 

Dünyanın en güçlü yolu

Nordschleife, yalnızca motor sporlarının meydan okumasını değil, aynı zamanda Audi Sport GmbH’nin üretim araçları için bir test noktası misyonunu da görüyor. Her yeni R ve RS modeli, geliştirme aşamasında çeşitli Eifel pistlerinde birkaç bin kilometreyi tamamlıyor. Nürburgring, dünyanın en güçlü yarış pistidir. Şirketin 40. yılını burada kutlamanın çok özel olduğunu söyleyen Audi Sport GmbH Genel Müdürü ve Audi Motor Sporları Lideri Rolf Michl, “24 saat yarışı, kutlamaları başlatmak için harika bir yer. Nürburgring-Nordschleife düşünülüyor. tüm motor sporları tutkunları için kutsal bir yer. Benim için 24 Saat “yarışları, motor sporlarındaki en keyifli deneyimlerden biri ama Nürburgring, seri üretim arabalarımızın gelişimi için de paha biçilmez. Tüm modellerimiz burada zorlu koşullar altında test ediliyor ve üretime hazır.” dedi.

 

Yıldönümü için heyecan verici aktiviteler

Audi, Eifel pistinde 24 saatlik yarış hafta sonu için birkaç etkinlik planlıyor. 19 Mayıs Cuma günü Mike Rockenfeller, Timo Scheider ve Martin Tomczyk ile Audi Sport Genel Müdürleri Sebastian Grams ve Rolf Michl, basın merkezindeki “Şampiyonlar sohbetinde” soruları yanıtlamak için hazır bulunacaklar. Ring bulvarında şirketin geçmişinden çeşitli modeller sergilenecek. Birinci nesil Audi R8 ve RS 4 Avant, güncel R8 GT ve Competition paketi ve RS 4 Avant bunlardan bazıları. Ken Block’un unutulmaz “Electrikhana” videosunda Las Vegas sokaklarında heyecan uyandıran bir diğer araç ise tamamen elektrikli Audi S1Hoonitron. Ayrıca 24 saatlik yarış öncesinde seyirciler, Audi’nin sportif yan kuruluşunun yüksek performanslı modellerini bir konvoy halinde pist boyunca izleyecek.

Kutlamalar Audi Sport GmbH’nin Neckarsulm’daki genel merkezinde de yapılacak. “Audi Sport GmbH’nin 40. Yıldönümü – Büyüleyicilik Performansla Buluşuyor” yıldönümü standı, 14 Haziran’dan itibaren Audi Sport GmbH’nin tarihini sergileyecek. Eski quattro GmbH’nin ilk aracının yanı sıra çeşitli müşteri araçlarının yanı sıra güncel iş yelpazesi de burada sergilenecek. Ayrıca Audi Forum Neckarsulm’da Audi koleksiyonundan araç özelleştirmeye kadar çeşitli sergiler olacak. Sergi, geleneksel NSU markasının tarihini anlatan “NSU’nun 150 Yılı: İnovasyon, Kalp, Dönüşüm” özel standıyla eş zamanlı olarak gerçekleştirilecek.

 

Bunun dışında sonbahar için çok değerli bir etkinlik daha planlanıyor. Audi Sport GmbH’nin doğum günü kutlamalarının bir parçası olarak, 14 Ekim’de Audi Forum Neckarsulm’da kırmızı eşkenar dörtgen hayranları için gerçek bir miting düzenlenecek. Audi Sport GmbH, ziyaretçileri burada özel bir güne davet ediyor. Ayrıca ziyaretçiler, normalde halka açık olmayan diğer sergilerle tamamlanacak olan özel stant boyunca bilgilendirici rehberli ürün çeşitleri ile şirketin 40 yıllık tarihini yakından tanıma fırsatı bulacaklar.

 

gelecek için hazır

AUDI AG Teknik Geliştirme Yönetim Konseyi Üyesi ve Audi Sport GmbH Danışma Konseyi Lideri Oliver Hoffmann, Audi Sport GmbH’nin son kırk yılda gerçek bir başarı öyküsü yazdığını söyledi: “Tutku ve takım ruhuyla, biz birçok heyecan verici yüksek performanslı projeyi üretime hazır hale getirdik, duygulandırdık Müşteri deneyimleri oluşturduk ve motor sporlarında büyük başarılar elde ettik.” şeklinde konuştu. Hoffmann, “Açık bir hedefimiz var: dört halkalı markamızın sportif DNA’sını elektrikli geleceğe başarıyla taşımak” dedi. söz konusu.

 

Şirketin her zaman özüne sadık kaldığını, cesareti olduğunu ve yeni şeyler yapmaya cesaret ettiğini söyleyen Genel Müdür Sebastian Grams, “Bugün hala bu yenilikçi ruh bizi karakterize ediyor. Yüksek performanslı ligde ulaşımın geleceğini sürdürülebilir ve ilerici bir şekilde şekillendirmek istiyoruz.” şeklinde konuştu.

 

Audi Sport GmbH şu anda dört alanda faaliyet göstermektedir. Yüksek performanslı modellerin geliştirilmesi ve üretilmesine ek olarak, dört halkalı markanın hem fabrika hem de müşteri yarışlarından sorumludur. Ayrıca araç kişiselleştirme ve Audi Exclusive programı aracılığıyla Audi koleksiyonlarının satışından da sorumludur. Audi Sport GmbH şu anda yaklaşık 1.500 kişiyi istihdam etmektedir. AUDI AG’nin yüzde yüz iştiraki, 2022’de 45.515 otomobille bir kez daha satış rekoru kırdı. Kompakt Audi RS 3 Sportback’ten, yüksek performanslı RS Q8 SUV’den R8 Coupe premium spor otomobile ve elektrikli RS e’ye kadar 16 model ile bir kez daha satış rekoru kırdı. -tron GT, diziliş her zamankinden daha geniş. Tamamen elektrikli dört kapılı coupe ile Audi sportif sütunu, elektrikli ulaşımda öncü bir ruh sergiliyor. Geçen yıl, mevcut e-tron GT ailesi 10.042 birimden oluşuyordu, bu da Audi Sport GmbH satışlarının yaklaşık dörtte birini oluşturuyordu. Bunların yaklaşık üçte biri RS idi. Sebastian Grams, markanın stratejisini şöyle açıklıyor: “Müşterilerimize segment için doğru seçenekleri sunmak istiyoruz. Bir hibrit olabilir, bir performans takılabilir hibrit olabilir veya elektrikli arabalar olabilir.” sözleriyle aktardı. “RS e-tron GT ile elektrikli araçlar çağına çok özel bir başlangıç ​​yaptık. İlk elektrikli performans SUV’si gibi, KKD platformunda tamamen elektrikli yeni Audi Sport modelleriyle devam edeceğiz. On yılın sonunda, seri yüzde 100 elektrikli (BEV) ve kısmen elektrikli (PHEV) modellere dönüşecek. Ayrıca gelecekte son derece heyecan verici olan küçük üretim araçlara daha fazla odaklanmak istiyoruz.” söz konusu.

 

Audi Sport GmbH aynı zamanda Audi için motor sporlarında elektrikli geçişe öncülük ediyor. Yenilikçi Audi RS Q e-tron prototipi, efsanevi Dakar Rallisi’nde ilk kez sahneye çıkmak için 2021’de geliştirildi. aktarma organı sistemi; Bir elektrik motoru, yüksek voltajlı bir batarya ve sürüş sırasında yüksek voltajlı bataryayı şarj eden verimli bir güç dönüştürücüsünden oluşur. Güç dönüştürücü, DTM’den aktarılan ve Formula E’den jeneratör olarak aktarılan bir güç aktarım ünitesine bağlı bir TFSI motorundan oluşur. Dört halkalı marka, 2026’dan itibaren FIA Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda yarışacak.

 

Yeni kurallar daha çok elektriğe dayanıyor. Bu nedenle, elektrikli aktarma organı (MGU-K) neredeyse bir içten yanmalı motor kadar güce sahip olacak. Son derece verimli 1,6 litrelik turboşarjlı motorlar, sürdürülebilir sentetik yakıtla çalışacak. Motor sporlarının en üst ligine girmek için bağımsız bir şirket olan Audi Formula Racing GmbH kuruldu.

 

sürekli değişim

Audi Sport GmbH, 1983 yılında birkaç çalışanla quattro GmbH olarak kurulduğunda, onun sonraki kırk yıl içinde son derece başarılı bir motor sporları programı ile kaliteli ve yüksek performanslı araçların üreticisi haline geleceğini kimse beklemiyordu. Başlangıçta şirketin önceliği “quattro” adını ve pazarlama haklarını korumaktı. Şirket yıllar içinde gelişmeye devam ederek yeni iş yolları açmıştır. Örneğin 1984 yılında aksesuar satışına başlamıştır. O zamandan beri Audi koleksiyonundaki çalışmalar hayranların kalp atışlarını hızlandırmıştır. Kıyafet, valiz ya da model araba fark etmez. Eser koleksiyonu güçlü bir çeşitliliğe sahiptir. On bir yıl sonra değerli bir faaliyet alanı daha eklendi. 1995’ten beri sıra dışı olmayı seven Audi Sport müşterileri, araçlarını kişiselleştirebiliyor. Audi Exclusive’in sunduğu seçenekler ve donanımlar her zaman teknik ve görsel kazanımlar ve katma değer yaratır. En sıra dışı araçlardan biri olarak dünyaca ünlü sanatçının tasarladığı deri döşemeli Audi “Picasso” Cabrio öne çıkıyor.

 

Sadece bir yıl sonra, şirket başka bir dönüm noktasına imza attı. quattro GmbH tescilli bir araç üreticisi oldu. İlk modeli S6 plus’ı Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıttı. 2007 yılında, dört halkalı marka, Audi R8’i harika spor araba dünyasıyla tanıştırdı. Yeni haliyle ikinci nesil olarak yollarda boy gösteriyor. Ortadan motorlu spor otomobilin GT3 versiyonu, RS 3 LMS, R8 LMS GT4 ve R8 LMS GT2 modelleriyle daha da genişletilen müşteri yarış programının da başlangıç ​​noktası oldu. Audi Sport müşteri yarışları için üretilen araçlar şimdiye kadar dünya çapında 400’den fazla şampiyonluk ve çok sayıda yarış zaferi kazandı. 2014 yılında Böllinger Höfe fabrikasında R8’e çok özel bir üretim hattı tahsis edildi. Ortadan motorlu spor otomobilin yanı sıra yeni elektrikli modeller e-tron GT quattro8 ve RS e-tron GT de aşağıdaki ortak üretim hattında üretiliyor. 2016 yılında quattro GmbH, Audi Sport GmbH olarak yeniden adlandırıldı. Audi Sport adı, dört halkalı markanın uzun motor sporları geçmişine dayanmaktadır.

 

“Audi Sport GmbH, heyecan verici ve çok başarılı 40 yılı geride bıraktı. Bu, güçlü bir ekip çalışmasıyla mümkün oldu.” Fikirlerini sözleriyle aktaran Rolf Michl, “Bizim için kesin olan bir şey var: Yeni, sıra dışı yollar izlemek ve sürekli gelişmek. Bu, Audi Sport GmbH’yi karakterize etmeye devam edecek.”

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

madenajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort